Müzik Sektörü Zor Durumda





İstanbul Üniversitesi (İÜ) Hukuk Fakültesinden mezun olduktan sonra 10 yıl serbest avukat olarak çalışan, ardından müzik ve oyunculuk kariyerine devam eden İlhan Şeşen, İLETIM Gazetesine konuştu. 



AJANS ÜNİVERSİTE – Nuran ATIŞ
18 Haziran 1948’de Manisa’da dünyaya gelen İlhan Şeşen İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdikten sonra 10 yıl avukat olarak çalıştı. 1968’de dans müziği orkestralında şarkıcılık yapan ve aynı yıl gitar çalan Şeşen, 1983’de avukatlığı bırakarak kardeşi Burhan Şeşen ile müzik kariyeri başladı. Kariyeri Grup Gündoğarken ile başlayan Şeşen, grubunun ara verdiği bir dönemde “Aşk Haklı” isimli solo albümünü yaptı ve ardından “Neler oluyor bize” Ellerimde Çiçekler” gibi Türkiye’de tanınmış ve beğenilen bir sanatçı haline geldi. Aynı zamanda oyunculuk yeteneği olan Şeşen, Anadolu Kartalları, Aliye ve Paramparça gibi dizilerde rol aldı ve başarısı ile herkesin beğenisini kazandı. 
Şeşen, hukuku bölümünü seçmesinin bir sebebi olmadığını, puanı hukuk fakültesine gitmeye yettiği için seçtiğini belirtti. Kendi değimi ile ortaokul ve lise yıllarında tembel ve yaramaz, üniversite yıllarında çalışkan ve uslu olduğunu ifade etti. 10 yıl avukat olarak çalışan Şeşen, avukatlığı sevdiğini ancak hukukun doğru işlemediği için zor olduğunu belirtti ve “Fakültede öğrendiğim ideallerle uygulama çelişkili” şeklinde yakındı. Buna rağmen avukatlığı bırakmasının tek sebebinin müzik olduğunu söyledi.


“Hukuk eğitimi almasaydım şarkı da yazamazdım belki“
Üniversite bölümünü seçerken konservatuara gitmenin hiç aklına gelmediğini söyleyen Şeşen, “İyi ki gelmemiş, hukuk eğitimi almasaydım şarkı da yazamazdım belki“ şeklinde konuştu.
Ayrıca oyunculuk deneyimi olan Şeşen, “Oyunculuğu sevmezseniz yapamazsınız, iyi bir oyunculuk için iki temel unsur var, ilk temel unsur: Utanmayacaksınız, ikinci temel unsur ise yönetmenin dediğini yapacaksınız” dedi. Neler oluyor bize gibi akıllarda kalan şarkıları olan Şeşen, şarkılarını birine değil birilerine yazdığını dile getirdi.

“Müzik sektörü zor durumda“
Müzik sektörünün zor durumda olduğunu söyleyen Şeşen, “Mensup olduğum miletten manevi olarak bütün alacağımı aldım, beni yeteri kadar sevdiler“ dedi. Son olarak anlamlı şarkıların uzun süre yaşadığını söyleyen Şeşen, “ Ömrümle sınırlı olmayan bazı şarkılar yapabildim ancak olması gereken maddi karşılığı alamadım, telif hakkımız kanuna uygun işlese onu da alırdım” dedi.

Yorumlar

Popüler Yayınlar