Eğitimli Yıldız: Güneş Emir

İstanbul Üniversitesi (İÜ) Su Ürünleri Mühendisliği bölümünü 2007 yılında tamamladıktan sonra 2011’de Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı’ndan mezun olan başarılı oyuncu Güneş Emir, oyunculuk serüvenini anlattı



AJANS ÜNİVERSİTE-Nuran ATIŞ

Üniversitede öğrenciyken Ali Poyrazoğlu ile tanışan ve mezuniyetinin ardından Ali Poyrazoğlu Tiyatrosunda çalışan Güneş Emir, daha sonra A.Ş.K, Deniz Yıldızı ve Paramparça gibi dizilerde rol aldı. Tiyatro kursuna ilk kez 13-14 yaşlarında başlayan Güneş Emir, “Kursa başladığım yıllarda bu işi meslek olarak istemiyordum. ‘Doğar doğmaz oyuncu oldum’ diyenlerden değilim” dedi.
Emir annesinin ergenlik zamanlarında onu bir kursa yazdırmak istediğini söyledi. Bunun üzerine annesi spor cevabını beklerken, o ailesini tiyatro kursuna gitme konusunda ikna etti.
13 yaşından 17 yaşına kadar her sene hocalar eşliğinde sahneye çıktığını ve bütün zorluklara rağmen tiyatroyu sevdiğini kaydeden Emir, “Evde temizlik yapmazken sahnede yer de sildim, ışık da tuttum, yer de gösterdim” diye konuştu. Lise 1’de takdirlik bir öğrenciyken lise 2’de zayıf getirdiğini aktaran Emir, “O dönem fark ettim ki; fizikten, fenden ve matematikten çok beni tiyatro cezbediyor” ifadesine yer verdi. Ailesinin tiyatronun zor bir iş olduğu konusunda kendisini uyardığını söyleyen Emir, “Bir şeyi gerçekten istiyorsak çok emek vermeliyiz. Ben tiyatrocu olmak istedim, çünkü beni mutlu eden şey buydu” dedi.
İÜ Su Ürünleri Mühendisliği bölümünü tamamlayan Emir, “Bence Su Ürünleri Mühendisliği çok güzel bir bölüm ve bu bölüme Türkiye’de daha çok özen gösterilmesi gerekiyor” şeklinde konuştu. Türkiye’nin etrafı denizlerle çevrili bir ülke olmasına rağmen toplum olarak su ürünlerini anlayamadığımızı ve uygulayamadığımızı kaydeden Emir, “Bu konu da bizim için ayrı bir yara” ifadesine yer verdi.
“Keşke Herkes Daha İnsani Koşullarda Çalışsa”
“En komik sahneden en dramatik sahneye kadar her rolü oynamak istiyorum” diyen Emir, oyunculukta en zor faktörün hava koşullarına karşı direnmek olduğunu, bunun dışında oyunculuğa dair bir şeyin kendini zorlamadığını söyledi. Dizi setlerinde yaşadığı anılarına değinen Emir, “Ankara’daki işimde soğuktan donma tehlikesi de geçirdim. Güneşin altında uzun saatler çalıştığım zaman ferahlamak için saçımı, yüzümü ıslatma fırsatı bulamadığım da oldu” diye konuştu. Bütün bu zorlukların haftada 100- 150 dakikalık uzun diziler çekme mecburiyetinden kaynaklandığını ifade eden Emir, “Dizi sürelerinin uzunluğu oyuncuları meslekten soğutuyor. Sektörümüzde düzeltilmesi gereken bu sorunlar olmasa ve keşke herkes daha insani koşullarda çalışsa” dedi.
“Tiyatro Yapmak İçin Eğitim Şart”
Tiyatro eğitimini Hacettepe Üniversitesi’nde alan Emir, oyunculuk için eğitim almanın gerekli olup olmadığı konusuna dair açıklamalarda bulundu. Tiyatro eğitimini alan ile almayan arasında mutlaka bir fark olacağını söyleyen Emir, bunun sebebini “konservatuvardayken 4 sene boyunca işin mutfağına giriyoruz. Araştırmayı ve bir işe gönül vermeyi bu okullarda öğreniyoruz” sözleriyle aktardı. Eğitimci bir aileden gelen ve “Tiyatrocu olmak için de eğitim şart” diyen Emir, herkesin internet kullanma imkânına sahip olamayacağından dolayı gerçek kültür sanat programlarıyla insanların tiyatro oyunlarından haberdar edilmeleri gerektiğini vurguladı.
Emir, oyuncu olmak isteyenlere tavsiyelerde bulundu. “Ben pes etmedim 22 yaşında konservatuarı kazandım. Oysaki insanlar 22 yaşında star oluyor” diyen Emir, oyuncu olmak isteyenlerin çok çalışmaları, sabretmeleri, pes etmemeleri ve araştırmaları gerektiğini sözlerine ekledi. Bu sektörde herkese ihtiyaç duyulduğunu belirten Emir, “Bir şeyi çok istiyorsanız bunun belirli bir yeri ve zamanı yok, en önemlisi çok çalışmak” ifadeleriyle sözlerini noktaladı.

Yorumlar

Popüler Yayınlar