“RAP’İ BIRAKMAK İSTEDİĞİM ÇOK ZAMAN OLDU”


Yaklaşık 15’li yaşlarında rap’e başlayan Oğuzhan Eroğlu, nam – ı diğer “Keişan” İletim’e konuştu
AJANS ÜNİVERSİTE – Nuran ATIŞ
Rapten “bu sadece aşk” diye bahseden ve yaklaşık 15’li yaşlarında rap’e söz yazarak başladığını belirten Oğuzhan Eroğlu, nam – ı diğer Keişan, “O yıllarda internet bu kadar büyük bir mecra değildi. Bizler de doğal olarak, sokakta rap yaparak, beatbox, freestyle eşliğinde gelişim gösterdik. 1 Ağustos 2010’da ilk albümümü yayınladım” dedi. “Bizim birbirimizden başka destekçiye ihtiyacımız yok” diyen Eroğlu, “ ‘Bize destek olmuyorlar, bitiyoruz’ gibi ağlamalardan vazgeçmemiz gerek” diyerek tepkisini gösterdi.
Rap ile geçimini sağlayabildiğini belirten Eroğlu, “Çalıştığım bir yer yok. Bazen freelancer olarak kurgu, montaj, çekim işleriyle uğraşıyorum. Bundan yaklaşık 3 sene evvel bu mümkün değildi. Fakat artık bir memur kadar hatta daha fazlasını kazanmak sadece disiplinli çalışmaktan geçiyor” dedi. “Türkiye’de insanların rapçilere karşı ön yargısını kıralı çok oldu” diyen Eroğlu, Türkiye’de beğendiği rapçilerden bahsetti. Eroğlu, “Şehinşah’ı çok beğenirim. Muazzam bir kafiye yeteneği var, takdir edilesi. Red çok sivri ve hiç beklemediğiniz anlamları olan sözleri yazan dahi çocuk. Ardayn, Patron, Hayki, Anıl Piyancı, Sansar Salvo ve sayamadığım bir ton yetenek var” dedi.
“Okuldan Çok Rap ile İlgileniyordum”
Ailesinin ilk başta rap yapmasını desteklemediğini belirten Eroğlu, “Okuldan çok rap ile ilgileniyordum. İlgilenmeyi bırakın rap ile yaşıyordum, büyülenmiştim. Fakat ağabeyim, ‘Ne yaparken mutluysan onu yap arkana bakma’ diyordu hep. Bu benim ideolojim oldu ve ailem bu yoldan dönmeyeceğimi geç de olsa anladı. Müzik okullarına, şan eğitimlerine göndermediler, istemedim de zaten. Fakat destek olmadılar dersem yalan söylemiş olurum” dedi.











Rap’i bırakmak istediği çok zaman olduğunu ifade eden Eroğlu, “Tek sebebi çok yorulduğum için. Başarısızlıktan asla korkmadım fakat çok engel aşmak gerekiyor. Çok kazıklar atıldı, çok nankörlükler gördüm, bu konu dipsiz bir kuyu anlatsam roman olur ama netice olarak bırakmadım” diyerek bir albüm hazırlığında olduğunun müjdesini verdi.
“Herkes Kendi Çıkarına Göre Hareket Edecek”
Rap’e yeni başlayacak olanlara tecrübe ettiği ve bazı durumlardan aldığı derslerden bahseden Eroğlu, “Sana ağabeylik taslayacaklar, onlara güvenme. Dostunu iyi seç ve dostlarını sokakta tanı. Paranı paylaşmaktan çekinme, onlar paylaşmayacaklar. Ailenle aranı iyi tut. Sığınacak bir liman kalmadığında onlar arkanda olacak. Nakit para taşıma, bir banka hesabı aç. Geleceğe yatırım yap. Harcamalarını mantıklı ve düzgün seviyede tut. Günü gelecek lazım olacak. Herkes kendi çıkarına göre hareket edecek, sen yine de yardım etmekten vazgeçme. Bunun karşılığı alacaksın. Çok çalış” diyerek sözlerini noktaladı.

Yorumlar

Popüler Yayınlar