İÜ İLETİŞİM FAKÜLTESİ’NDE YOUTUBERLAR İLE “SEKTÖRDEN DİNLE” SÖYLEŞİSİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ


İÜ İletişim Fakültesi Cep Sineması’nda 23 Ekim tarihinde Cansu Dengey ve İrem Akdemir’in katılımıyla Ajans İstanbul İletişim’in düzenlediği ‘Sektörden Dinle’ söyleşisi yapıldı.
AJANS ÜNİVERSİTE – Yağmur Ceren KURAL, Nuran ATIŞ
Söyleşiye ilk olarak Cansu Dengey kendini tanıtarak başladı. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler bölümünden mezun olduğunu söyleyen Dengey, ‘‘Bundan 1,5 sene önce Youtube kanalımı açtım. Ailem ve arkadaşlarım beni çok destekledi ve iyi ki risk alarak bunu yapmışım’’ dedi. Geniş kitlelere ulaşmakta en önemli faktörün ise kitlenin talebine yönelik içerik üretmenin olduğunu belirten Dengey, dönemsel içeriklerin daha çok izlendiğini öne sürdü. Öğrencilere staja yönelmelerini öneren Dengey, öğrencilerin sektörün dergi ve yayınlarını takip etmeleri gerektiğine değindi ve iletişim sektöründe İngilizce bilmenin önemini vurguladı.
Söyleşinin devamında sözü İrem Akdemir aldı. Yeditepe Üniversitesi Antropoloji bölümü mezunu olduğunu dile getiren Akdemir, fotoğraf çekmeyi küçük yaşlardan beri çok sevdiğini ve Londra’da fotoğrafçılık eğitimi aldığını ifade etti. Youtube kanalını 1 yıl önce açtığını ve içerikler üretmeye başladığını açıklayan Akdemir, geniş kitlelere ulaşmak için ‘‘Beni takip eden insanların benden ne istediklerine bakmak lazım. Instagram’da benim belirli bir kitlem var ve Youtube’ a bu kitleyi yönlendirmek istiyorum. Bu konuda arz-talep ilişkisi çok önemli. Yorumlara bakarak hareket etmeli ve zamanlamayı iyi ayarlamalıyız’’ şeklinde konuştu. İletişim sektöründe sosyal medyaya hakim olunması gerekliliğinden bahseden Akdemir, Youtube’un daha çok ilerleyeceğini ve televizyonun yerini alacağını düşündüğünü kaydetti. İngilizce öğrenmenin önemini ele alan Akdemir, ‘‘Sadece işe girebilmek için bile İngilizce bilmenin gerektiği bir noktadayız. İngilizce öğrenmek bana gittikçe basitleşiyor gibi geliyor. İmkanlar artık çok kolaylaştı. Evde otururken bile geliştirme imkanımızın olduğunu düşünüyorum’’ diyerek sözlerini noktaladı.

Yorumlar

Popüler Yayınlar